Čvn 192012
 

 

fiktivní slevy v Alza.cz 26.6.2012

Fiktivní slevy jsou běžně známá věc. Lze to pochopit u oblečení, kde nikdo moc neví kolik konkrétní daný kousek skutečně stojí. Nebo u začínajících nezkušených e-shopů. Ale udivujíci je, že tato praktika není seriozními obchodníky odsuzována. Známý obchod Alza ji běžně praktikuje několik let. Těžko někdo např. uvěří, že Asus zenbook UX 32A normálně stojí 44 999,- (20.6.2012) a že prodejce mu skutečně při koncové ceně s DPH 33 390 nabízí slevu 24%. Koncová cena této nejlepší verze zenbooku pro trh USA je 1400 USD bez DPH, takže maximální reálná MOC by mohla být  cca 39000 včetně DPH (v USA se prodávají malinko levněji, ale ne zas o tolik, cca 0-20%%), jinak by to tu nikdo nekoupil. Teoreticky by mohlo jít o klamání spotřebitele, že je nabízeno zboží s nějakou vyšší hodnotou za tuto cenu, ale vhledem k masové rozšířenosti této praktiky lze pochybovat o její schopnosti klamat. Takto je to jen ostuda dotčených prodejců.

21.4.2013 jsem nachytal Kaufland – vztyčené cedulky obsahují nápis „diskontní ceny“, ač cena 26,- kč za milku je poměrně dost nad standardem hypermarketu (cca 24,-). Tyto cedulky se v dubnu 2014 objevily napříč Kauflandem a dost dobře nechápu, do čeho se to se svým slušným renomé pouští …

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

lze vyplnit cokoli

není zveřejněn a magazín s ním nijak nenakládá