Bře 152012
 

Pro zahraniční vyhledávání je jasný google. Jsou i jiné vyhledavače, ale prostě každý používá google a já jsem neměl podnět zkoušet něco jiného. U českých vyhledavačů ty podněty jsou. Používal jsem Seznam, nejspíše ze zvyku a kvůli přehlednějšímu prostředí z těch českých a že na rozdíl od google.cz nemusím filtrovat český obsah. Atlas pak na mapy, kdy mapy Seznamu mají problém se staršími MS Explorer (prohlížečem windows).

Pozvolný přechod výlučně na Google

Nemilé překvapení mě však čekalo při registraci webových stránek. Zaregistroval jsem na Seznamu i Atlasu. 4. nebo 5. den – výsledky vyhledávání. Seznam 0, Atlas až asi jako 4. odkaz a navíc jen zprostředkovaně přes najisto.cz. Zato google kde jsem to neregistroval vůbec to nabídl jako 1. či druhý odkaz. Wow, they so much ahead, jsou tak napřed, jak říká můj oblíbený moderátor HD Starcraft.

Lenost stále převládala. Až při skutečně mizerné práci Seznamu při hledání dodavatelů plynu a energie (viz čl. Dodavatelé plynu a energie) jsem plně mohl pozorovat obrovskou superioritu Googlu. Ještě pár týdnů na Seznamu, ale pro specifičtější hledání Google Seznam kvalitativně řezal na kousky, takže i při vší nostalgii nemělo smysl zůstávat. Google tvoří 67% vyhledání na tomto webu, což ale patrně zkresluje, neboť wordpress je velice dobře přizpůsoben na vyhledavač google.

K 15.1.2013 byl poměr již jen 53 na 47 ve prospěch Google a k 14.2.2013 58/42.  Postupně jsem vysledoval, že čím méně píší, tím více se seznam dotahuje a naopak, což jen potvrzuje nadřazenost googlu, potřebujete-li aktuální specifickou informaci.

30.9.2013

Pár měsíců jsem nepsal a poměr je 55 vs 45% ve prospěch Seznamu. Na přední místa dle čtenosti až po poměrně dlouhé době (několik měsíců) dostaly články, u kterých bych to dle kvality i typu informace čekal. 2 nejvíce čtené články Nájemní smlouva a Darovací smlouva nemovitosti jsou však asi ze 70 % přistupovány ze seznamu (cca 60% první článek, cca 80% druhý. Kdy po zadání slova nájemní smlouva na seznamu článek vyjede na 4. Stránce a ne google na 5-6 a nebýt předchozího prokliku a růžového zvýraznění ani bych to nenašel, přičemž troufám si tvrdit, že přes 90% dříve umístěných odkazů nemá tak dobré zpracování či kvalitu informace (často jen pár řádků textu či velmi jednoduchý vzor smlouvy).

Závěr: Seznam u nových stránek ztrácí, ale je-li stránka na netu dostatečně dlouho, dokáže patrně lépe odfiltrovat netový plevel. Ač tím budu sám proti sobě, stejně doporučuji google. Na prvních 2 stránkách odkazů při troše plevelení, jež nikoho nezabije, většinou posbíráte, co potřebujete. Byť třeba i z méně kvalitních zdrojů, než by jste eventuálně objevili na 6. odkazové stránce google. Na seznamu se snáze dostanete k dlouhodobě platným informacím (řekněme horizont 6 měsíců a déle), ale nedej bože, když hledáte něco aktuálního …

Důkaz: Po celou dobu aktualizace článku až do dnes lze výše popsané krásně pozorovat při zadání slovo „dodavatelé energie“ do obou vyhledavačů a projetí první stránky odkazů.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

lze vyplnit cokoli

není zveřejněn a magazín s ním nijak nenakládá