Bře 182015
 

15.3.2015 (před 3 dny) to byly 3 roky od spuštění. Statistické údaje lze vidět na stránce o Magazínu.

Bilance

7800 unikátních návštěvníků za měsíc z předpokládaných 5-15000 je sice v té dolní půlce odhadu, ale i tak úspěch.

S čím se magazín spotřebitele potýkal v posledních 2 letech

Za prvé: Zajímavé bylo, že ještě před rokem a půl prakticky nebyly žádné dotazy. Nyní cca 5 týdně. Byly též 3 žádosti o individuální kontrolu smlouvy, přičemž nikdo s obsloužených necítil potřebu se revanšovat byť minimálním darem.

Za druhé: 2013/14 vstoupil v účinnost nový občanský zákoník. Magazín se mu věnoval s předstihem a i proto též strmě vystoupal až na téměř 17 000 UIP v lednu 2014.

Za třetí: I přes snahu o dobré zaindexování se i ty nejkvalitnější články (nájemní smlouva a darování nemovitosti) objevují až mnoho odkazů za mnohem méně kvalitními konkurenčními stránkami. Tento handicap je výrazně větší u google než u seznam.cz. Ač jsem na Seznam v minulosti na základě v blogu popisovaných důvodů nadával, domnívám se, že při velkém množství dlouhodobě dostupných informací vyhledává kvalitnější zdroje. Naopak při malém množství informací či krátce dostupných (nedávno publikovaných) informacích září google s mnohem rychlejším indexováním).

Za čtvrté: Jednoznačná tendence k odosobnění a profesionalizaci – nikoli výdělky a množstvím, ale kvalitou, srozumitelností a hutností sdělení. Určitě se projevuje na stabilně rostoucím publiku.

Za páté: výše uvedení souvisí s vyvážeností článků. Pokud 2 stránky zajišťovaly 60% provozu, příliš to nevypovídalo o zdraví magazínu. Přestože platí obvykle všude, že 80% čtenářů dělá 20% nejčtenějších článků. Této hranici se nyní patrně blížím či ji splňuji. 2 nejlepší články nyní již dělají jen 33%, přestože z boomu nového OZ ledna 2014 29000 stránek magazín spadl téměř na pětinu, a pak stoupl na současných 13000 (45%).

Za šesté: Těší mě Váš zájem a jsem rád, že mohu pomáhat, masově pomáhat J, krom toho, je to zábava.

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

lze vyplnit cokoli

není zveřejněn a magazín s ním nijak nenakládá