Srp 242018
 

K tomuhle se chystám už pár let, ještě nějaký čas budu ladit a pak to zkusím :), snad to přijme :), ale nedivím se kdyby nechtěl 🙂

posledni aktulizace srpen 2018

Jste šéfredaktorem jediného deníku v zemi, který opravdu píše a velmi dobře si stojíte i v porovnání se světovými mediálními velikány. Co je na práci nejzajímavější?

 

Kolik procent jsou zprávy, jež nemůžete publikovat a kolik procent falešné a kolik procent pravděpodobně pravdivé, ale nedostatečně podložené.

 

Často se trolí v nadpisech a občas i ve článcích.  Jsou některé články psány proto, aby lidi naštvali a ti pak pokecali v diskuzi? Jak moc musíte krotit novináře proti trolení v nadpisech – tzn. nadpis neodpovídající článku a proti trolení – přehánění v článcích? Nebo je to vítaná praktika?

 

Jak je měřen výkon novin? Máte kritéria na články na den a clicky na článek. Jaká?

 

Musí na Vás působit hodně tlaků. Nemá smysl se ptát na šéfa pana Babiše, ač to čtenáři čekají, je jasné, že zde bychom nemohli dostat upřímnou odpověď. Můžete tyto ostatní tlaky popsat?

 

O jednom redaktorovi pořadu typu Černé ovce sem tam bílá jsem slyšel, že bere 100 000 za nenatočení reportáže. Kolik nabízejí podnikatelé Vám za nenapsání článku od do … Kč?

Např. 14.7. 2018 v Šiklově mlýně zabil vláček malého kluka.  O tři dny později 16. a 17.7. o dobrovolnicích v Šiklově mlýně, jež dětem dovolili pomalovat poníky, avšak bez zakončení informací typu „Po trgické smrti pětiletého dítěte pod koly vláčku je to již druhý problém v Šiklově mlýne za posledních pár dní.“ To je informace, která být nemusí. Pokud by ji tam redaktor teoreticky chtěl dát, kolik se obvykle platí, aby tam nebyla resp. kolik by se platilo ve srovnatelném deníku za srovnatelných okolností?

 

Kolikrát za měsíc někdo nabídne jiný šťavnatý materiál výměnou, že o ničem nenapíšete či napíšetě v menším rozsahu.

 

Musíte mít obrovské množství informací? Jak s nimi nakládáte? Lze je teoreticky podnikatelsky peněžit v budoucnu např. pokud byste se stal konzultantem? Dokázal byste odhadnout jejich hodnotu?

 

Jak často kontaktujete či jste kontaktován BIS, či jinými zpravodajskými službami?

 

Jak je to se skrytě placenou reklamou. Např. čl. z 28.8.2018 rozhovor s právní firmou DAS „Češi jsou v právních sporech odvážnější. Soudí se hodně a rádi„. Kolik by mě stál takový rozhovor pro smsexshop.cz?

 

Jaké jsou jiné krizové situace?

 

Je-li okurková sezona, je někde hranice, co už neotisknete nebo prostě musíte vždy plnit? Mám na mysli např. čl. na hlavní stránce z cca 2014 „Dvě dvanástileté ukradly v samobsluze v Brně v letním parnu balíček kondomů“. Je lepší otisknout málo a zachovat si tvář nebo lidem nasrevírovat článek nesplňující obvyklý (nutno říct, že vysoký) standart a počítat s tím, že si v diskuzi vyslechnete pár nadávek?

 

V srpnu 2018 jste publikovali v rámci idnes velmi odkazovaný, tedyy velmi čtený rozhovor s rodinou Čecha zabitého žralokem v Egyptě. Nepovažuji za hyenysmius neb člověk chce vědět, jak by se asi s takovou situací sám vypořádal a jde tedy o cennou zprávu nikoli bulvár. Jak ale, nyný mluvíme v obecné rovině budu zdrcenou dceru a matku jako navinář k takovému rozhovoru kompenzovat? Např. sdělím, že se vypovídá a lidi se apoň nebudou ptát a nabídnu 50 000? Pokud odmítnou nabídnu i 100 000?

 

Někdy jsou diskuze zajímavější než zpráva samotná. Tak jak se na to dívají lidi…. Vnímáte to taky tak?

 

Jak se díváte na ty gramatické čističe jazyka českého (já bych je nejradši nakopal)?

 

Kolik jste hystoricky zapalatili za článek, rozhovor či informaci nejvíc? Nemyslím expedici, ale konkrétnímu člověku. Byla to informace s fotkami nebo bez fotek?

 

Jaké články máte typově nejradši? Tedy hned po imigrantech, jež jsou nejvíce čtené :)). Jsou to např.. ty, kde už podle nadpisu (zde zaslouženě autorem emotivně vytroleného) vidíte, že to bude čtenářský hit, ač hodnota informace není extra vysoká a nikoho jimi nenaštvete. Např. Barrandovu klesá sledovanost, zachránit to má osmý pořad ředitele Soukupa.

 

Jsou i články, kde i s mnohaletou zkušeností extrémní čtenost nečekáte a ani přesto překvapí nebo ty slabší prostě vždy odhadnete?

 

Kolik z otázek výše spadá do skupiny: Nelze či nechci odpovědět upřímně?

 

Děkuji Vám

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

lze vyplnit cokoli

není zveřejněn a magazín s ním nijak nenakládá