Pro 142014
 
údajná podoba Skoda Superb III 2015 dle autobild.de

údajná podoba Skoda Superb III 2015 dle Autobild.de

14.12.2014

Škoda Superb III 2015 možná odtajněn

Mnoho z nás hltá každou zprávu o škoda auto, zejména jsme zvědaví na to nejlepší z ní, podobu Škoda Superb III 2015, jež byl zatím zachycen pouze na prosincových maskovaných foto v Portugalsku a Číně (nejpodrobnější report a foto z českých médiích asi na auto.cz přímý link). Autor článku uvádí, že měli možnost auto vidět 2 hodiny i v nemaskované podobě, ale fotoaparáty musely zůstat vypnuté, u interieru pak i u aut v maskované podobě. Naše zvědavost je podtržena i tím, že z ošklivého „jezevčíka“ se dle názoru mnoha novinářů vyklubal reprezentativní vůz.

Německý Autobild přináší předevčírem 12.12.2014 ještě podrobnější video reportáž (přímý videolink), jež na konci komentuje, „Zůstává tak jen otázka, jak bude Super vypadat bez maskování“ a pokračuje: „I tu Vám, naštěstí, můžeme zodpovědět.“ V čase 5:40 se následně objeví foto možná demaskového superbu s retušovaným předním nárazníkem (chybí ostřikovače) a chladičem (horní rohy, pravá strana asymetrická), světla by dle všeho neměly mít diody.

Foto přináším pouze v malém rozlišení jako upoutávku na odkazované video, víc zákonná licence neumožňuje. Vypadá, úžasně. Jako to nejlepší z mixu Superbu, Passatu a Volva. Na pravost neretušované části by bylo možné usuzovat z potvrzení českých novinářů, že z konceptu vision C zůstalo překvapivě dost zachováno. Proti vedle retuše hovoří maskovaná podoba, jež se více blíží Octavii III (nicméně s papundeklovou fake kapotou se toho moc nepozná).

Tajný marketingový cíl Škoda Auto

Samozřejmě prvotním cílem je udělat dobré (cena/výkon) auto, a to škodováci umí, pěkné auto – to již o Superbu III v uvažované podobě nejspíš též platí. Dalším cílem, jenž nemusí jít vždy ruku v ruce s výše uvedeným, jak jej prodat. Ač se Škoda nyní zaměřuje zejména na Východní Asii – Čína, Indie, Rusko, jejím skrytým primárním cílem bude patrně ne Evropa, ale Německo, jako reference do ostatních zemí včetně výše uvedených.

Ví se, že evropský trh, se svými přísnějšími kritérii, je svým způsobem referenční pro asijský, ale i pro celý svět, co se týče střední a vyšší třídy. Proto některé např. japonské automobilky zůstávají spíše z prestižních než finančních důvodů. Německý trh je pak středobodem z důvodu velikosti, síly ekonomiky, ale i tradiční pověsti německých aut (Mercedes, BMW, Audi, VW nevyjímaje). Na domácím trhu tu bojují 3 (až 4, VW se rád pasuje do lidové třídy) luxusní značky. Proto i díly zde mohou být levnější než v Čechách (nedávno článek, jak Češi jezdí servisovat do SRN).

Superb III patrně jako poloněmecké auto bude mít v současné reprezentativní podobě u německé střední třídy mnohem větší šanci. Výraznější úspěch Superbu v Německu by za 1. potvrdil, spíš posílil vzestupný trend v hlavních trzích – Asie a 2. mohl konečně otevřít cestu na americký kontinent, jemuž se Škoda, zatím dle mého názoru rozumně, vyhýbala.

Zatímco čeští novináři museli mít v interiéru spouště v klidu (alespoň dle autora auto.cz, autoforum.cz totiž též omezené interiérové foto přináší), německý Autobild pořizuje z interiéru video, ač velmi omezeně. Čeští novináři si na nespravedlnost nestěžují, neboť se dostali mezi pár vyvolených a příště by nemuseli … A to by bylo pro dychtivé čtenáře škoda (s malým „š“). Autobild též navíc možná získal demaskovanou foto. Není to dlouho, co německý renomovaný autorecenzent (časopis, či TV pořad, nevím již jaký) prohlásil, že u Superb dostanete v porovnání s Passat více muziky za méně peněz. Což údajně rozzlobilo představitele koncernu. Ta zloba však nemusela být upřímná, ale pouze marketingová.

Proto si tedy Škoda Autobild a asi i jiné německé recenzenty tak hýčká a foto ukázané Autobildem nemusel být únik. Autobild nadšený touto exkluzivitou se pak ve videu v některých ohledech nebojí srovnání (nevyřčeno s několikrát dražším) Mercedesem. Je krásné pokud jej výrobce a my čtenáři slyšíme od renomovaného německého časopisu. To bude 30. prvek Simply Clever nového Superbu (prý jich má mít 29).

Co to znamená pro nás?

Z médií máme informace, že Škodovky, nebo alespoň Oktávky mají stát všude v Evropě stejně. Pokud jsou výše uvedené úvahy správné, lze předpokládat, že základní verze Superb budou v Německu mírně dražší (maskování marketingového cíle), avšak ostatní verze již budou levnější než kdekoli v Evropě, resp. pokud budou stejně drahé, němečtí dealeři budou mít větší možnosti v poskytování slev a k těmto slevám budou tajně vybízeni. Pro Škodu pak může být přínosem nejen větší zájem samotných německých zákazníků, ale i vyšší prodejní čísla v Německu způsobenými nákupy z ciziny.

Superb v lepší výbavě bychom tak v Německu měli pořídit lépe. Současné cenové srovnání nemá smysl dělat, neboť se Superbem II jezevčíkem a Oktávkou (byť výbornou, ale přece jen mimo segment Passatů a Mercedesů) nemělo smysl se do takové ofenzivy na německém trhu střední či vyšší střední třídy příliš pouštět. Nelze též vyloučit, že ostatní modely značky tam naopak budou lehce dražší.

Dotaz na Škoda Auto

Je Německo primárním (tajným) marketingovým cílem Škoda Superb? Nečekám prozrazení tajných plánů, ale třeba potěší nějakou simply clever odpovědí.

pozn. Vaše komentáře se zobrazí až po schválení adminem, tj. zpravidla večer … nebo další den ráno, opatření proti spamu … (amatérští novináři nemaj online adminy …)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

lze vyplnit cokoli

není zveřejněn a magazín s ním nijak nenakládá