Ashley Madison – seznamka vydělávající na botech a podvodných profilech
5.9.2015

Příběh seznamky, profilující se jako seznamka zejména pro nezadané, Ashley Madison v posledních měsících živil celosvětová média svou hlavní story – skupina hackerů Impact Team, zveřejnila maily a databáze seznamky v odvetě za to, že odmítá mazat data uživatelů zrušených účtů, a dopady této události na manželství uživatelů. Reportérka Annaleen Newitz serveru Gizmodo se však v sérii reportáží, jež musely stát obrovskou mravenčí práci, věnovala jinému aspektu, a to podrazům na uživatele seznamky.
Obchodní model byl založen na úplatě mužů za odesílání zpráv hledanému protějšku.
Ze zveřejněných dat Gizmodo detekoval následující:
Muži 31 343 429 – 345 000 gay účtů = 30 998 429
Ženy 5 550 687 – 770 000 lesb. účtů a 70529 účtů botů a neurčitý počet účtů andělů (tj. falešných ženských účtů založených pracovníky seznamky na povzbuzení dojmu mužů o počtu žen k seznámení) = 4 710 158
Tj. i při zahrnutí účtu andělů nejméně 6,6 heterosexuálního muže na 1 heterosexuální ženu. To dle mých zkušeností odpovídá nastavení mysli mužů a žen v těchto otázkách a poměru pohlaví uživatelů podobných stránek.
Annaleen Newitz z Gismodo následně rozkrývá techniky, jaké seznamka používala k povzbuzení chutě mužů platit za odesílané zprávy.
Použití 70 000 účtů botů. Např. měsíční tržby v Kanadě po odpojení botů v roce 2011 prudce klesly na 60 000 USD , po znovuzapojení stouply na 110 000 USD. Boti byly poměrně hloupí – uměly pozdravit, zeptat se “proč jsi tady” či háló je to někdo” + nějakou pohádku, proč tu je daná žena např. “dříve jsem spala se svým kamarádem, ale to skončilo, tak hledám tady”…”Jsem sexy, diskrétní a vždy mám náladu na zvrhlé povídání”.
Boti mužské uživatele online kontaktovaly někdy i každých pár minut, aby nabyli dojmu, že „seznamka je napěchována nažhavenými uživatelkami.“
Použití neznámého počtu falešně vytvořených profilů. Pracovníci byly vedením firmy vybízeni k vytváření těchto podvodných mrtvých účtů.
250 USD – prémiový poplatek „pro garantovanou aférku“. Program napojil takového uživatele pravděpodobně na reálného člověka na chat (netový pokec) a možná i na eskort servis …
Developeři uvažovali též o odměňovacím systému 5% z tržeb pro ženy, jež si s mužem vydrží povídat 20 až 30 minut, ale do praxe to patrně nenasadili.
Reportáž jen tak mimochodem doplňuje klíčovou informaci, že hackeři zveřejněli pouze komunikaci botů a nikoli reálných osob! Tzn. že dopady na manželství reálných uživatelů jsou v podstatě nulové. S jemnou naivitou pak spekuluje o variantách a) jejich diskrétnosti či b) nedostatku času data uploadovat. Hackeři velmi dobře věděli, co a jak dlouho seznamka dělá, a jaká data – celkem 30 GB – pouštějí ven … Dle všeho tedy nejspíše nešlo jen o pomstu za nemazání osobních dat zrušených účtu, ale za všechny ty „zlepšováky“, jež běžely nejméně od 2011. Nic proti oboustranně dobrovolnému placenému sexu, ale platit za pouhý internetový chat s reálnou ženskou… A když se navíc dozvíte a ono po chvíli dojde 99 chlapům ze 100, že místo pokecu se sexy ženskou platíte jen kecy stupidního programu, tak máte chuť je rozemlejt, ať už patříte mezi napálené nebo s nimi jen soucítíte.
Reklama erotických seznamek tvoří cca 70% reklamních ploch těchto stránek (zbytek je na posilovací přípravky, či prodloužení výkonu či délky …). Stále na Vás útočí plakáty s vnadnými obrázky a hláškami, jež se neodvažuji citovat. A vy si říkáte, že takhle (davy lačných žen, čekajících na váš pivní pupek, v lepším případě průměrné svaly či IQ, jež v reálném životě nemájí právě hory fanynek :)) to přece fungovat nemůže. Ale jak tu reklamu financují? Jdete se mrknout na stránky seznamky, ale tam bez placení nic nezjistíte, tak tápete. Zde máte odpověď – softwarovými boty, bandami troubů, nezanedbatelnou skupinou gayů a malým procentem šťastlivců, jenž tam skutečně najdou, co hledají.
Zdroj: Gismodo.com