Eshop 2.jakost.cz – tak trochu šmejdi
Označení obchdu 2.Jakost.cz
Nemanická 437/5 370 10 České Budějovice tel.: +420 212 248 088 e-mail: info@2jakost.cz
Reklamace zákazníka z ledna 2023
Dobrý den,
zakoupili jsme u Vás novou Televizi Sony XR-55A83J. Poškozený obal, nová rozbaleno 23 000,- Kč.
TV není nová. Má vypálený obraz „Datart“, další vypálené nápisy ohledně bezpečnostních pokynů. Také najeto přes 3600 hodin!
Z Vaší strany jde slušně řečeno o podvod.
Jakým způsobem chcete tuto vážnou situaci napravit? Napadá nás ponechání zboží s velmi výraznou kompenzační slevou za sníženou jakost oproti jakosti deklarované. A kompenzace za podvod nebo vrácení zboží a kupon s výraznou procentuální slevou na jakékoliv Vaše zboží v hodnotě do 25 000,-.
Prosíme o návrh výše slev pro varianty řešení, případně jiný návrh řešení.
Přílohou relevantní dokumenty a důkazy.
S pozdravem
Reakce obchodu 2.jakost
Vážená paní …,
V případě, že by se mělo jednat o podvod jak tvrdíte, domnívám se, že bychom teď s Vámi neřešili reklamaci způsobem jakým ji řešíme, tedy svozem a náhradou veškerých finančních nákladů, ale reklamační oddělení by s Vámi nekomunikovalo, nebo neexistovalo vůbec. Poté bych to ano, považovala za podvod.
Jedná se o jeden z největších velkoobchodů v České republice vůbec a nikdy s ním nebyli žádné problémy, proto se domnívám že jde opravdu o pouhé pochybení ze strany dodavatele a nebylo cílem ani na jedné straně poškodit naši společnost, nebo našeho koncového zákazníka.
Morální standardy máme nastavené celkem zdravě, protože chybovat je lidské a odpouštět božské. V případě že na tomto opravdu máte potřebu profitovat, mohu Vám jako kompenzaci za újmu která Vám byla způsobena nabídnout dárek v hodnotě 499,-Kč a to set Moka konvičky s kávou viz odkaz, nebo slevu na další nákup v hodnotě 15%.
Prosím tedy o informaci, jakou formu kompenzace preferujete, abych mohla dárek případně nechat odeslat.
Svoz na výrobek byl tedy objednán na dnešní den, jakmile zboží obdržíme, vyžádám si od Vás číslo účtu a budou Vám vráceny finanční prostředky.
Přeji Vám krásný den
Komentář redakce magazínu spotřebitele
Obchod 2. jakost to označuje za chybu Datart. Datart se na naš dotaz proti obvinění neohradil a nechal si tak máslo na hlavě. Jen řekl, že to máme řešit přímo s prodávajícím. To je jeho marketingová chyba, ale v zásadě na něj věc nedopadá.
Obchod neměl jinou možnost než vrátit peníze, ale situaci vyřešil opravdu špatně.
Obchod 2. jakost si neuvědomuje nebo dělá že ne, že může jít o podvod i pokud peníze vrátí, když se na podvod přijde. Oni nejspíš věděli, že to není pouze rozbalené, a že by to znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu skutečně splňovalo. To by byla otázka dokazování v trestním řízení, jež nebylo zákazníkem zahájeno.
I kdyby byli tak extrémně nedbalí a televizi s vysvícenými nápisy Datart a 3600 hodin služby v servisním menu prodali jako novou omylem, je to extrémně trapná situace. Solidní obchodoník takový průšvih a trapas neřeší 15 % slevou – odříznutím své marže. Ale sáhne si do masa třeba 50% slevou. Lakonicky to ještě komentovat: „Chybovat je lidské, odpouštět božské,“ tj. v této situaci ještě zákazníkovi radit. To je drzost, která tu trapnost umocňuje na druhou.
2.jakost dostála svému jménu i z pohledu kvality zákaznického servisu.Ono to byla spíš 3. jakost… Lze je tak označit za neseriózní obchod.
Datart
Svou druhou epizodku v tomto příběhu má i Datart. Druhou televizi totiž aktéři koupili tam ve stavu Nové – rozbaleno. Přišla televize s poškrábanou obrazovkou zevnitř z výroby. Vidět to bylo jen při zapnutí. Ze strany Datartu šlo spíše o nedbalost, kterou se nechcete chlubit, ale lze pochopit.
Vážení čtenáři, posílejte nám podobné příběhy. Pomůžeme Vám s češením podobných potíží zdarma.
JUDr. Ing. Vladimír Koranda, Ph.D., redakto


