Karta Premia Home Credit – 2500,- sleva v CZC – Jak to probíhá a na co dát pozor

karta premia_faktu 3.1.2016

Úskalí č. 1 Vaše velmi citlivá osobní data

Po telefonickém uvedení kontaktních údajů, příjmů a počtu osob v domácnosti elektronicky podepíšete smlouvu přes web. Tam též nahrajete scan OP, druhého dokladu a neověřený výpis z účtu. Vaše velmi citlivá osobní data – č. účtu, výplata, zaměstnavatel, transakce na účtu se dostanou do rukou splátkové společnosti. Za pár dnů přijde karta, jíž telefonicky aktivujete. Zaplatíte kartou na netu nebo v prodejně CZC např. 1.10.2015.

Úskalí č. 2 – předčasná výpověď – žádná sleva

Nyní chcete doplatit částku a vybrat si slevu. Tak to ale nejde. Sleva je připsána až ke konci následujícího měsíce od data platby, tj. v našem příkladu 30.11.2015. Bezúročné období trvá do 20. dne následujícího měsíce od platby, v našem příkladu tedy do 20.11.2015 (do té do by nutno uhradit celou částku nákupu včetně popl. Za výpis 49,- Kč), jinak naskakují úroky dle podmínek cca 30% pa. Vypovíte-li např. 25.10. (s 30 denní výpovědní dobou počínaje dnem doručení nikoli jako obvykle měsícem následujícím po doručení), slevu neobdržíte, neboť se připíše v našem příkladu až 30.11. O této zásadní věci jsem byl operátorkou chybně informován a až 2. telefonát přinesl správnou odpověď.

Těžko zjistit číslo účtu Home Credit

Je na str. 2 úvěrové smlouvy, jež je přílohou jednoho z Vašich prvních mailů od Home Credit. Ve webovém rozhraní se mi nepodařilo data z ní zobrazit (vždy mě to odhlásí). Dalším způsobem je pak zjistit číslo u operátora. Po cca 14 dnech přijde nabídka na zrušení papírových výpisů. Dle všeho ale její přijetí nemá dopad na cenu výpisu, jak tomu obvykle bývá u bank.

Úskalí č. 3 – 49,- Kč za vedení měsíčního účtu – aneb Jak se nepřeklopit do 3. měsíce?

Řekněme, že jsme nakoupili za 5000,-. Několik dnů před koncem bezsplátkového období zaplatíte 5000 + 49,- Kč. Zde má CZC chybu, neboť říká, že platíte jen 1x 49,-.

a) Zápočet – uhradíte 15.11.2015 částku 49,- + 2500,-. Nelze! Od 20.11. Vám až do 30.11. naběhne úrok.

b) Uhradíte 4webov9,-+5000,- a po 20.11. si půjčíte 2500,- na Váš účet. Nelze! Co se stane. Půjčka musí být vždy nejméně 3000,- a pokud ji chcete splatit jednorázově, neplatí bezúročné období, tzn. od první dne nabíhají úroky za peněžitou půjčku.

c) Výpověď nejméně 30 dní předem, alepřesně určenému dni, a to ke konci následujícího měsíce s požadavkem na vrácení připsaného přeplatku, (poplatek 60,- Kč).

Výpověď lze zaslat podepsanou a nascanovanou mailem a bude znít:

homecredit@homecredit.cz

Homecredit a.s., doručeno elektronicky

Vaše jméno, adresa, r.č. ….

úvěrová smlouva č. ….

Ukončení úvěrové smlouvy

Dobrý den, žádám o ukončení úvěrové smlouvy č ………………. a to ke dni ……(doplňte poslední den následujícího měsíce od platby), tak aby mohlo dojít k připsání slevy z CZC.

Do konce bezúročného období celý dluh včetně poplatku za výpis uhradím.

Výsledný přeplatek zašlete na účet č. …../… Děkuji s pozdravem

V …. dne ….       Podpis ………

 

Tzn. výsledná sleva bude 2500 – 60 -49 -49=2342,-

Pokud by jste nakoupili za více než 10 000,-, měli by Vám být poštou zaslat též slevovou poukázku 100,- za každých 10 000,- karetního nákupu.

Úskalí č. 4 Kartu máme dle operátora přestřihnout. To, že klient není vracením karty obtěžován, lze přičíst k dobru, měl by však být též varován, že kartu je nutné na t. 840 022 444 zároveň zablokovat.

d) měsíc

Převodu přeplatku z webového rozhraní na Váš běžný bankovní účet není dle operátorek zpoplatněn. Ceník zpoplatňuje „vrácení přeplatku“ 60 Kč a patrně je tedy myšleno vyrovnání, jež provede poskytovatel služby nikoli sám zákazník. Tzn. že lze i podmíněně v 2. měsíci (v našem příkladu  listopadu) vypovědět smlouvu ke konci až ke konci 3. měsíce, s tím, že na začátku 3.měsíce sami převedete přeplatek (ponecháte 49,- na 3. měsíční výpis), čímž proti variantě c) ušetříte dalších 11,- Kč na poplatcích. Pozn prosinec 2015 – systém neumožní nechat 49,- Kč, je třeba vyplatit celý přeplatek…. Dle informace 2 operátorek se poplatek za výpis neúčtuje, pokud je konto srovnáno a není na něm v měsíci žádný pohyb (nad rámec podmínek). To potvrzuji. Vypovídal jsem variantou d) – doručení mailu bylo mailem potvrzeno, ale o výpovědi k 2.1.2016 mě informovalo až webové rozhraní, jež nabídlo tisk potvrzení a o vyrovnání závazků. Poštou pak dorazily 3 dopisy – ukončení, potvrzení o vyrovnání a kupon na 100,- Kč (1% z útraty) v síti Premia, tedy v podstatě čistá „stovka“. Za leden ani prosinec nebyl poplatek, přestože v prosinci byl na účtě pohyb.

Nejméně zatěžuje vzorová varianta c), pro úplnost ale prověřím variantu d) (tj. úhrada pouze 3×49,- za výpis). V prosinci a v lednu čekejte update článku a možná i reportáž na kreditku Citibank sleva 3000,- na nákup na Aukro.

Závěr: Drobná úskalí spočívají při předčasné výpovědi (ztráta bonusu) a že se nikdo neobtěžuje dát vědět, že ukončení smlouvy akceptují. Celkově lze ale akci vnímat jen pozitivně. Kdo Vám dá 2400,- za pár dat …a emailů?

Aktuálně není k dispozici žádná anketa

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *