Spotřebitelský horor – Reklamace nejasných, nezřetelných či nestále projevujících se vad 29.7.2012
Obecně (s příslušnou právní argumentací) k reklamacím viz související články, zde pouze zvláštnosti nestále se projevujících vad.
Známe to asi všichni. Počítač, televize běží, ale náhodně se vypíná, občas nesedí barvy, občas nesedí cokoli. Přineseme to k reklamaci a jako na potvoru je vše o.k. Mají to tam měsíc na pozorování a hlásí vše o.k., neboť nikdo neví, že vada se například projeví pouze v určitém programu – např. chladný spoj na paměti RAM v peer to peer programu eMule, jejž běžné testy RAM neodhalí, či dávný chlaďas na mém boardu, jenž se projevoval pouze ve windows, ale v DOS ne. Co teď?
Právně vám zbývá pouze odborná předběžná prohlídka soudního znalce (od 300 Kč) – Výběr znalce na webu komory znalců, na jejíž úhradu máte v případě prvotního odmítnutí reklamace a následného prokázání vady nárok (více v odkazech na konci). Pokud nic neodhalí, má smysl ještě znalecký posudek u věci vyšší hodnoty. Počítejte s cenou od 2500 výš (v případě prokázání vady máte rovněž nárok na proplacení).
Tip: Nepomůže-li prohlídka znalce
Tady je to pak už jen o štěstí. Chlaďas na dávném boardu v nezávislém servise detekován nebyl, resp. až po záruční době v jiném servisu pár měsíců po tom, co jsem stejně koupil nový. S ramkou v ntb jsem měl kliku, že jsem pracovnici servisu po odmítnutí reklamace překecal, aby se zaměřili na RAM. Vada se ukázala až po té, co ji hodili do speciálního testovacího stroje…
Související články
Reklamace koupené věci – nároky z vad
Náhrada znaleckého posudku v souvislosti s reklamací 26.3.2012