Zajímavosti

Old Spice – nejhorší reklama s „důkazem místo slibů“

V 90. letech a první desítce 21. století se osvěžovač podpaždí Old Spice prezentoval reklamou „Důkaz místo slibů“, kldy oním důkazem měla být přítelkyně úspěšného muže.

V čem je špatná.

  1. Lže „Důkaz místo slibů“ ale to asi každá reklama, takže bůh odpouští (já ne :).
  2. Slibuje něco, co sama kritizuje „Důkaz místo slibů“ Slibuje tedy slib místo slibů :).
  3. Je trapná, suchá, bez nápadu a šťávy.
  4. Nejvíce ale vadí její agresivita v kombinaci se lživostí, protože míří na osamnělé a jejich bolavé místo, kteří si nemohou nikoho najít a Old Spice je má spasit.

Těší mě, že reklama je vysoce neúspěšná. Jak to vím? Wieden a Kennedy neznám ani jiné agentury neb nejsem žádný Media Guru :). Jen mám rád fér play a reklamy, kdy ty dobré ztělesňují zajímavou rychle sdělenou myšlenku aplikovanou na produkt, v čemž určitě lze spatřovat kousek umění. Ale dám Vám důkaz místo slibů. Je to jedinný produkt, ne nějž se reklama na rozdíl od jiných globálních produktů vysílá neustále 20 možná i 30 let … To mluví za vše…  Neúspěchu se nedivím. Old Spice je totiž jedinný produkt na světě, jenž bych si díky extra trapné reklamě nekoupil i kdyby mi vyhovoval, byl kvalitou míle před konkurencí a cenově míle pod ní…

Reklamy

Extasica. Jedinečné sexuální hračky.

Kladl jsem si otázky, kdo takovou s**čku vůbec může vymyslet a že je zadavatel (výrobce) již určitě vyměnil. Tvůrce reklamy agentura Wieden Kennedy se dle žebříčku Forbes měla usadit na 2. místě žebříčku nejlepších kreativních reklamních agentur, a patrně reklamu na produkt dělá dál. Nyní paroduje alfa samce a míří tak lepším, ale stále trapným „něvěda jak uchopit“ směrem. Lze očekávat, že až naše nyní kojící děti půjdou do puberty, zhlédnou reklamu na Old Spice nejspíš v nějaké modifikované podobě i oni, neb jej moc lidí kupovat nebude.

Proč nešli ve stopách Axe (agentury BBH in London and New York, Lowe and Partners‘ Ponce, Buenos Aries, od 2015 pak též 72andSunny), jež dělají něco podobného, ale jen s extrémní a velmi vtipnou nadsázkou a jejich reklamy považuji ze nejlepší vůbec ač nejsem nějaký metrosexuál, pokud potřebuji tak zpravidla sáhnu po jejich produktu, nejen pro to, že mi sedne, ale i za ty reklamy, co dali tolik zábavy.

Nepopírám však slova Forbes, že Wieden and Kennedy je jedna z nejúspěšnějích agentur. Z hlediska agentury je totiž občas i výhodné, když je kampaň neúspěšná a může tahat z klienta peníze dlouhá desetiletí. Procter and Gable si může dovolit zaplatit leccos i třeba reklamku, která kontinuálně zabíjí jeden z jeho produktů. Podobně jako třeba naše Erotic City, jež prodává za čtyřnásobek cen některých eshopů. Z hlediska zákazníka nepříliš dobrý obchod, z hlediska dodavatele vynikající. Tedy do doby, než klient procitne a zjistí, že nastal čas jít o dům dál …

Mj. daná agentura je odpovědná i za největší reklamní peklo 90. let … reklamy na prací prášky (vlastník spol. Procter and Gamble) …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *